Friday, January 9, 2009

frys muffins

jadduuuu!!
idag har jag varit i den extremt roliga skolan som nu för tiden kallas stenstorpsskolan.
och eftersom att jag går i 9an nu så har jag bara en termin kvar på denna skola.
sen vandrar jag och mitt liv vidare på nya äventyr till john bauer gymnasiet där jag ska läsa media :D
ska nog bli kul, jag ser iaf fram emot de.
men åter till min underbara dag jag haft idag. till en början va jag extremt jävla trött.
vaknade kl 07:20, vilket är sjukt jävla tidigt för mig. brukar ju på upp 8 annars :)
iaf så va de väl en rätt bra dag i skolan, fredag ju :D och vi slutade 13:15 idag^^
sen vandrade jag hem med mina nötter, sofie och sara. men vi lämnade sofie vid bussen :)
jag och sara gick hem till mig, läste bloggar och sååånt. de fick mig att bestämma mig för att börja bli aktiv igen, trevligt va? vet att du tycker de;)
vi har ätit avokado och nu bakar vi frys muffins, dom står i frysen nu ^^.
senare ska vi nog göra nått mystiskt och äta passions frukt, gott va?:) vi är nyttiga! säger vi xD
vidare så ska jag nog lämna er för idag, ha en extremt trevlig dag och vi hoppas att ni hör från mig imon :)))))

recept på frys muffins:

2 ägg
3 dl socker
100 g smör
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 msk kakao
1 1/2 dl mjöl

Fyllning:
100 g margarin
4 msk socker
2 tsk idealmjöl
4 tsk kakao
1 dl grädde
1 dl mjölk


Sätt ugnen på 175°C. Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och blanda ner i äggsmeten. Blanda övriga ingredienser och vispa ner i smeten. Häll upp i muffinsformar, ca en stor msk i varje form. Grädda i ca 15 min.

Koka därefter ihop ingredienserna till fyllningen och låt koka ca 1-2 min. Rör om hela tiden, det kokar lätt över och kan bränna fast i botten. Låt svalna och häll i muffinsarna. Ställ muffinsarna i frysen, tag fram ca 5 min innan servering.

No comments: